10/08/2011
O AdamieAlter EgoPersona non grata Adam myśli

Kryzys wieku średniego

Wejście w wiek średni to dla wielu panów bardzo trudny okres. Zadbaj, byś był w jak najlepszej formie.

 

Kryzys wieku średniego

 

Wejście w wiek średni to dla wielu panów bardzo trudny okres. Zadbaj, byś był w jak najlepszej formie. Około czterdziestego roku życia mężczyźni odczuwają upływ czasu. W tym wieku pojawiają się pierwsze oznaki starzenia się w wyglądzie, pogarsza się nieznacznie sprawność fizyczna, dają znać o sobie różne dolegliwości, o których wcześniej się nie myślało.

 

 Wtedy wielu panom jest trudno pogodzić się z faktem, że następuje nieuchronny proces starzenia, jakiemu wszyscy podlegają. Stajemy się nerwowi, popadamy w apatię. Kryzys wieku średniego mężczyzn zazwyczaj tłumaczy się zmianami hormonalnymi. Tymczasem u nielicznych mężczyzn dochodzi do znacznego obniżenia poziomu męskich hormonów.

 

Znacznie częściej ulegamy dolegliwościom związanym ze stanem zdrowia. Na pogorszenie stanu zdrowia wielki wpływ ma niewłaściwa dieta, brak ruchu, palenie papierosów, nadużywanie alkoholu sprzyjające wielu chorobom, które mają547695_guy_1.jpg niekorzystny wpływ na kondycję naszego organizmu. Niestety upływu czasu nie da się powstrzymać, lecz prowadząc odpowiedni tryb życia, żywienia, można cieszyć się dobrym zdrowiem o wiele dłużej.

 

Po pierwsze zmień nawyki żywieniowe na zdrowsze, czyli odchudź menu. Posiłki jakie spożywasz powinny zawierać mniej tłuszczu co jest powodem nadwagi, przyspiesza rozwój nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, cukrzycy, a te dolegliwości mogą być przyczyną problemów z potencją. Powinniśmy  spożywać więcej produktów pełnoziarnistych, warzyw, owoców.

 

Z mięs wybierajmy np. drobiowe, cielęcinę, zamiast je smażyć, mięso gotujmy lub pieczmy w folii,

i minimum 1do 2 razy w tygodniu jedzmy potrawy z ryb i ryby. W czasie gotowania używajmy mniej soli, na kolacje unikajmy ciężko strawnych potraw. Pamiętaj, nie spożywaj tak obfitych posiłków jak niegdyś.

 

Zacznij się więcej ruszać, to powoduje że dłużej zachowasz sprawność fizyczną i młodzieńczą sylwetkę, zapobiegnie wielu chorobom na jakie możesz zapaść. Regularne ćwiczenia wpłyną na obniżenie ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu, zwiększą wydolność serca, poprawią dotlenienie organizmu. Ruch jest również doskonałym sposobem na rozładowanie stresu.

 

Podczas ćwiczeń w naszym mózgu wydzielają się endorfiny ? substancje zwane hormonami szczęścia, to one dają nam poczucie zadowolenia. Jeśli do tej pory nie uprawialiśmy sportu, nie byliśmy aktywni fizycznie w znacznym stopniu, nie zmuszajmy się do zbyt forsownych ćwiczeń, mogło by to przyczynić się to do bolesnej kontuzji lub nadwyrężenia znacznego naszych mięśni.

 

550106_man_standing_on_the_wall.jpgNa początek rozważmy nieforsowane ćwiczenia, spacery, wycieczki rowerowe, lub chodzenie z kijkami (Nordtrecking), można również wybrać się na tańce. Gdy ?rozruszamy się?, można wybrać dowolna dyscyplinę sportu (byleby nie było to bieganie gdyż obciąża to kręgosłup), i co najważniejsze -  ćwiczmy systematycznie.

 

Jeśli jeszcze palisz, to najwyższy czas by ten nałóg odstawić, pożegnać się z nim, pomogą nam w tym preparaty wspomagające. Bez recepty można kupić również preparaty wspomagające nasz organizm, np. ginkofar, body-max, biosteron.  

 

Zobacz również

Amor i Wenus

Dorosłe dzieci rozwodników

W Polsce co roku rozwodzi się około 70 tys. małżeństw. I nie zdają sobie sprawy z teg...

Amor i Wenus

Facet to świnia

Amor i Wenus

Material GIRL

Amor i Wenus

Samotna mama, a nowy tata twojego dziecka

Zobacz również

Eskulap - Temida

Hipochondria

"Hipochondria jest to, zgodnie z definicją, chorobliwa, przesadna troskliwość o ...

Eskulap - Temida

Niepełno sprawni stracą pracę bo ...pracują

Eskulap - Temida

Nie lekceważ grypy

Eskulap - Temida

Stres - Twój przyjaciel czy wróg?